Välbelysta och attraktiva produkter hos Cocopanda i Tripla, Helsingfors
Cocopanda och BliVakker har öppnat sin allra första fysiska butik utanför Norge – och det med rekordmånga besökare.
Lightmakers är stolta över att återigen bidra med belysningen och stötta kedjans fortsatta utveckling.
Nästan 5 500 personer besökte butiken när Cocopanda slog upp portarna i Mall of Tripla i Helsingfors – Nordens största köpcentrum sett till antal besökare per år. Så många kom att personalen helt enkelt inte hann med att hjälpa alla. Det är med andra ord säkert att kalla öppningen en succé.
Hur stor del av framgången som kan tillskrivas belysningen från Lightmakers låter vi andra avgöra, men vi kan garantera att ljusdesignen bidrar till en bra köpupplevelse – med välbelysta och attraktiva produkter, utan bländning eller obehag
Nästan 5 500 personer besökte butiken när Cocopanda slog upp portarna i Mall of Tripla i Helsingfors – Nordens största köpcentrum sett till antal besökare per år. Så många kom att personalen helt enkelt inte hann med att hjälpa alla. Det är med andra ord säkert att kalla öppningen en succé.
Hur stor del av framgången som kan tillskrivas belysningen från Lightmakers låter vi andra avgöra, men vi kan garantera att ljusdesignen bidrar till en bra köpupplevelse – med välbelysta och attraktiva produkter, utan bländning eller obehag
Konceptet vi levererat består av ljusskenor med bländfri grundbelysning, spotlights riktade mot produkterna och wallwashers på gavelväggarna.
Resultatet? Produkterna lyfts fram, och butiken får kontraster som leder kundens blick dit det är som mest intressant.
Detta är första gången vi testat wallwashers på gavelvägg i butik – och resultatet är formidabelt. Butiken får inte bara en inramad känsla, utan även varumärken och produkter belyses jämnt och effektivt – något som inte är möjligt med traditionella spotlights.
Kontakta oss gärna om du är nyfiken på hur vi kan hjälpa er med belysning som skapar förutsättningar för ökad försäljning och nöjdare kunder.